Wednesday 18 January 2012

Aku mohon petunjukMu.


Bismilahirahminrrahim.
Salam Mahabbah.

Alhamdulilah Allah bagi kesempatan dengan nikmat iman dan islam dalam diri ini.Thanks Allah.. Kadang kadang hati hitam ini akan terlupa pada Allah. sedangakan Allah itu tidak pernah lupa pada hambanya.Astaghfirullah..hati ini kembali beristighfar.mengenagkan dosa dosa silam.jahiliah yang tesisa di dalam hati in.masih belum di sucikan.Allah beri aku peluang untuk berubah."sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu melainkan mereka mengubahnya " terkesan sungguh dengan firman Allah ini.

Sungguh aku takut jika diri ini terlibat dengan syirik cinta. apakah itu syirik cinta? SubhanAllah.menyintai sesuatu sama seperti menyintai Allah. Allah sungguh aku hamba yang muda alpa.takutnya pada syirik cinta ini.moga Allah lindungi aku.moga Cinta ku padaMu. melebihi segalanya.ameen ya rabb..sering bertanya kepada diri sendiri.adakah kerap lidah ini basah dengan zikrullah,adakah kerap fikiran ini fikirkan kebesaran Allah.atau.lebih kerap memikirkan tentang orang tersayang atau lebih kerap berfikir tentang keadaan duniawi.

ingin sekali diri ini.menggapai redhamu ya Allah,.bangkitlah! menuju mardhatillah.usah diragui atau kuatir dengan omongan manusia,kerana teringat pada kata ustaz semasa di sekolah dahulu bahawa.manusia ini lebih sensitiv dengan pandangan manusia. tetapi tidak begitu sensitiv dengan pandangan Allah. Allah.,sungguh Allah itu yang perlu diutamakan melebihi yang lain.jagalah Allah.pasti Allah akan menjagamu.SubhanAllah.indahnya islam.moga sentiasa di bawah rahmatmu..maaf jika perubahan ini tidak disenangi manusia lain.maaf sekiranya aku tidak seperti dahulu,mesra seperti dahulu.maaf. aku bukan sombong cuma mahu menjaga hak Allah,cuma mahu menjaga syariatNya. moga setiap usaha ini Allah redha.ammeen ya rabbal alamin. ^_^

*monolong dan bermuhasabah.*



Wahai Tuhan yang Maha Pemurah
Terangilah ku dengan nurimanmu
Hanya kau tempat ku berserah
Mohon magfirah di dalam syahdu

Wahai Tuhan yang Maha Pengasih
Ampunilah segala dosaku
Laksana bumi di laut memutih
Hanyut ditelan gelombang nafsu

Hari hari yang telah aku lalui
Ingin ku tinggalkan terus bersemadi

Ingin aku kembali kepada fitrah insani
Tak sanggupku jelajahi rimba duniawi
Bebaskan lah diriku dari di belenggu
Dosa noda nafsu durjana

Terimalah taubatku ya Allah
Bimbinglah daku ke jalan redhamu
Moga sinarmu terangi hidupku
Didalam kegelapan
Aku kan kembali padamu Rabbi
Mengadapmu Ya Rabbulizzati
Segala ketentuan ku pasrahkan
Di hujung penghayatan

Wahai Tuhan yang maha pemurah

0 comments:

Post a Comment